7 Temmuz 2018 Cumartesi

İnternetten Para Kazanma Taktikleri

para kazanmakInternetten para kazanmak ve gezi etmek yerine her sabah karanlık havada uyanıp yazıhane arasında dört duvar arasında temiz hava ve güneş görmeden günü geçirip akşam olup yeniden karanlık bir havada eve geri dönüş her insanın çok canını sıkan bir durum. Ortalama 4 yıldır bu biçim bir durumdan uzaktayım ve çoğu zaman “ooh yaşam sana güzel doğal olarak, bizler çalışalım sen yat!” başa kakmalerine maruz kaldım. Ne dersem diyeyim, ne anlatırsam anlatayım insanların bunu anlaması çok zor. Bu durum bana bahşedilmedi yahut piyango vurmadı. Ben de hepimiz benzer biçimde çalışarak kendi planımı yaptım ve bazı fedakârlıklar sonucunda şimdi de meyvesini topluyorum. Gel gelelim en fazlaca sorulan soruya, ben de gezi etmek, internetten para kazanmak ve istediğim hayatı yaşamak istiyorum ama ne yapabilirim?

Kişisel gelişim ve planlama
Bu hayatta yapabileceğiniz en değerli yatırım ne ev, ne dolar (şu aralar o da olabilir aslında), ne faizler, ne de sizi varlıklı etme ihtimali yüksek olan iş planları. %100 sonuç verecek olan tek yatırım kendinize yapacağınız yatırım olacaktır. Bu yatırımı da yaşamak istediğiniz hayata gore yapmış olursanız harbiden birkaç sene arasında meyvelerini toplamaya adım atar, nefret ettiğiniz yaşamdan yavaş da olsa hayalini kurduğunuz hayata bir geçiş yaparsınız. Bunu başarabilmeniz için ihtiyacınız olan iki şey var, sabır ve süreklilık. Bu ikisinden biri yoksa yada olamayacağını düşünüyorsanız söz ettiğim duruma gelmeniz çok zor.

Kişisel gelişim derken? Nasıl şu demek oluyor ki?
Mesela olmazsa olmaz, ingilizce öğrenin. çok net ve açık şekilde bunu söylüyorum, bunu ya öğreneceksiniz veya öğreneceksiniz. En temel taş bu ve attığınız her adımda bu yatırımın izlerini fazlasıyla göreceksiniz. Kontakt her şey demektir ve gittiğiniz ülkelerde dil problemi çekmeden kontakt oluşturmak tahmin edemeyeceğiniz kadar çok kapının aralanmasını sağlayacaktır.



Bir beceri öğrenin. Bilgisayar programcılığı olur, grafik kurmacam olur, marangozluk olur, bahçıvanlık olur, yazarlık olur yada aklınıza gelebilecek derhal her türlü şey olur. Fakat bu beceriyi öğrenirken şunu da hesaba katın; gittiğiniz yerlerde ofiste oturup geyik yapan, arada bir maillerini kontrol eden, yiyecek vakti gelse de tüysem diye düşünen kimseyi aramazlar. Yazıhane hayatını yaşayanlardan bir farkınız olsun, bir konuda parlayın ve öne çıkın ki kendinize olan güveniniz yerine gelsin.

Planlama
Maddi olarak bir şeyler kazanıyorsunuz fakat köşeye hiç bir şey atamıyor musunuz? Bu tamamen sizin kabahatunuz. şahsen kazandığı parayla yetinemeyen ve şikâyet eden biriydim sadece ne vakit ki ev kredisine girdim ve maaşımın büyük bir kısmı “seve seve” banka tarafınca çekilmeye başlandı işte o zaman ayrım ettim ki daha azıyla da yapabiliyormuşum ve hayatımdan “seve seve” ksıcaklıklan tüm o şeyler aslında mutluluğumu çok da fazla etkileyen, olmazsa olmaz şeyler değilmiş. özellikle şu aralar web üzerinden hepimiz hem tecim yapabiliyor hem de bir takım programlar sayesinde ek gelir de elde edebiliyorlar. Bu sayede gezi ederken de bir ofise bağlı kalmadan para kazanmanın yolları da aralanabiliyor.

Internetten para kazanmak
Internetten para kazanmak

Gerçekten web efsunk bir nimet ve bunu halen şansımız varken kullanabilmeliyiz. Senelerdir internetten para kazanmak konusunda bir sürü saçma sapan siteler türedi, yok anket yaparak para kazanma, yok 10 adet üye getir şu kadar para kazan gibisinden ya çok aşırı düşük gelirli ve uzun vadede kar etmeyecek türden işler ya da insanları sömürmeye dayalı sistemler. En baştan şunu belirteyim, şayet bir site günde 15-20dk çalışarak ayda çok para kazanmaktan bahsediyorsa bu yalandır. Bu tarz para kazanmak da yine süreklilık ve çok çalışma isteyen bir vaziyet.

Airbnb ile odanızı/evinizi kiraya verin
Airbnb

Illa airbnb üzerinden yapmanız şart değil tabii ki nasıl dilerseniz öyle yapın sadece ödeme güvencesi ve kullanım kolaylığı açısından bunu önerdim. Tabii ki evi/odayı kiraya vermek her insanın tercih edebileceğin bir durum değil sadece maddi gelir açısından en yüksek ve en zahmetsiz gelir bu şekilde olacaktır. Odadan almış olduğunız kirayı bir köşeye koyun ve seyahatiniz için sermaye oluştursun. 1000tl’ye 2+1 ev kiralayıp günlüğü 50tl’den odayı kiralayan biroldukca dostum var, bu rakamlar doğal olarak şehirden şehre değişmiş olur sadece olayı anladınız siz.

Kira kontratına nazaran böyle bir şey yasal değil doğal ki fakat günümüz ekonomisinde her ay gününde ödenen bir kira olduğu sürece hiç bir ev sahibinin buna ses çıkaracağını sanmıyorum. Siz gezi ederken evinizi kirada otursanız dahi buradan gmeşhurk kiraya verebilirsiniz. Bunun için ihtiyacınız olan her daim eve satın alan çıktığında anahtarı getirip müşteri çıkınca da teslim alacak birisi. Aileden biri olur, arkadaş olur ya da ufak bir anahtar teslim etme ücreti karşılığı anlaşacağınız birisi olur, o tarafı size kalmış.

Artiway
Artiway

Muhtemelen bunu ilk kez duyuyorsunuz. Açıkçası ben de ilk defa duydum ve sizinle de gizlim saklım olmadan paylaşmak isterim. Bu şirket bana seyahatlerimde destek oluyor ve bu desteklerinden dolayı da bende kendilerini sizlere tanıtıyorum. Harbiden işe fayda bir site olmasa ancak üstün körü makalep geçerdim ancak inceleyince aslına bakarsak ne kadar mantıklı bir sistem olduğunu görmüş olacaksınız. Artiway bir aracı benzer biçimde düşünün. Normalde internetten alışverişi hepimiz yapıyoruz ve bunun için ara sıra puan kazanabiliyoruz sadece çoğunlukla pek elle tutulur şeyler olmuyor. Artiway şöyle bir güzellikle karşımıza çıkıyor. Siz az yahut çok ne kazanıyorsanız kazanmaya devam edin ama buna ayrıca almış olduğunız üründen nakit para iadesi de kazanın.

Stock images

Tek yapmanız ihtiyaç duyulan ücretsiz bir üyelik açmak ve alışverişe adım atmak. örneğin benim ve biroldukça adamın sıkça kullandığı hostel rezervasyon sitesi boooking.Com artiway’in anlaşmalı olduğu siteler arasında. Buradan atıyorum 100tl’lik bir rezervasyon yaptım ve sitede o gün % kaç para iadesi varsa o denli rakam benim hesabıma geri yükleniyor. Taş atıp kol yoran bir vaziyet değil, normalde kartlarınızla yapmış olduğunız alışverişlerde kazanılmış olduğunız puan bonus vs ne var ise tekrar kazanmaya devam ediyorsunuz. Bu sistem ekstra nakit para kazanmanızı sağlıyor ve internetten para kazanmak için iyi bir yol. Hem çalışırken aynı zamanda gezi ederken esasen yapmak zorunda olduğunuz harcamalardan minimumından minik de olsa bir kısmı böyle geri alabilirsiniz.

Bana da şöyle bir güzellik yapmışlar, aşağıdaki linkten üye olursanız 10tl de hediye kazanıyorsunuz. Buradan ücretsiz üye olarak bana ve seyahatlerime dolaylı yoldan bir yardımcı sağlamış olacaksınız ve cebinizden tek kuruş çıkmayacak :)

Http://www.Artiway.Com.Tr/yoldakigokhan

 

çeviri yapmak
Benim gelirimi oluşturan bir başka yol. Ben ingilizce – türkçe çeviriler yapıyorum ve sayfa başına bir ücret alıyorum. Profesyonel çevirmen değilim o yüzden tabii ki onlar kadar fazla kazanmıyorum sadece duracak yer ve yiyecek paramı günde birkaç saatlik bir çeviri ile karşılayabiliyorum. çeviri işleri internetten bulmak her zaman çok kolay olmayabiliyor çünkü artık ingilizce bilen rakamsı çok fazla ve rekabet çok. Yeniden de iş bulunabiliyor, biraz düşük rakamlara çalışırsınız sadece tekrar paranız çıkar.

Ceviri yapmak

Benim tavsiyem ingilizceyi çok hızlı bir halde öğrenin yiyip yutun ve yanına ikinci bir dil de koyun. Japonca olur, arapça olur, çince olur. özellikle bu dilleri öneri ediyorum çünkü en çok para eden diller bunlar. Ingilizcede sayfa başına 10tl alıyorsanız japonca için 40tl alırsınız. Ek olarak öğrendiğiniz dil yanınıza kar kalır ve japonya’da bir ihtimal bir iş bile bulabilirsiniz. Diyeceğim o ki ne olursa olsun dil öğrenin! Her şekilde size bir para kapısı açacaktır.

Satış yapın
şu aralar çok organize ettiğim bir şey. Bileklikleri çok seviyorum ve “ulan madem takıyorum niçin kendi bilekliğimi yapmıyorum?” diye de düşünüyorum. Sonrasında aklıma geldi, ben aslına bakarsan gittiğim her yerden siz okuyucularıma elimden geldiğince bileklik gönderiyorum. çok düşük bütçeli olduğumdan dolayı bu zaman zaman mesele olsa da yeniden de elimden geleni yapıyorum. Bedava olarak doğal ki yeniden göndereceğim bunda yanlış anlaşılma olmasın fakat bana destek olmak isteyenlere kendi belirledikleri bir ücret karşılığı bilezik yapmış olup gönderebilirim. Bu henüz denemediğim bir yöntem sadece benim kafama çok yattı. Tanımadığım insanlardan karşılıksız bir destek almak benim zoruma gider ama küçük da olsa bir emek karşılığı tekrar ufak bir destek bence haksızlık olmaz. Sizler de eğer el becerileriniz var ise bunları gezi ederken değerlendirebilirsiniz. Fotoğraf yapabilir, müzik aletleri çalabilir, masaj yapabilir (bu da öğreneceklerim listesinde) özetlemek gerekirse yeteneğinizi satabilirsiniz.

Yazarlık yapmak
Benim şeklinde bir blog yazarıysanız bu şekilde para kazanmanız da mümkün. Mesela yukarıda söz ettiğim bana yardımcı olan firma şeklinde destek sunar bulabilirsiniz. Bloglar üzerinden sık yaptığımız bir şey bağlantı satışıdır. Eğer düzenli ve iyi içeriği olan bir blog sayfanız varsa şirketler sizlerden tanıtım makaleları yahut kendi sayfalarına link isteyebiliyorlar. Alacağınız ücret sayfanızın kalitesine göre farklılık gösteriyor. şayet kaleminize ve yazı dilinize güveniyorsanız denemesi bedava.

Yazarlık

Bir başka yazarlık yöntemi de içerik yazmak. şu aralar çok revaçta olan ve sitelerin olmazsa olmazı seo ahenkli makalelar yazmayı öğrenirseniz internetteki binlerce siteden iş bulabilirsiniz. Içerik sorunsı çeken çok fazla site var ve bu sitelere içerik yazarak da güzel paralar kazanabilirsiniz.

Vloggerlık
Aynı blogger olmak benzer biçimde ancak tek farklı yazmak yerine video çekmek. Youtube son dönemlerde aslına bakarsanız aldı başını gitti ve video bloglar artık geleceğin mesleği şeklinde görünüyor. Yüzünüze, esercılığınıza ve hitabetinize güveniyorsanız bence sunucu olmak için hiçbir zaman geç değil! Bu vesile ile kısa zaman sonra siz değerli ziyaretçilerimizin karşısına videolarla çıkacağımın da spoilerını vereyim istedim.

örnek olarak da en sevmiş olduğim vloglardan biri olan amcaoğluna bakabilirsiniz örneğin (adı bu arkadaşlar, gerçekten amcamın oğlu değil).



Grafik kurmacam / web kurmacamı
Hem dünyayı gezen bununla birlikte grafik tasarım ile şirketlere iş icra eden çok kişiyle tanıştım. Aynı şekilde web kurmacamı da bir ofise ihtiyacınız olmadan yapabileceğiniz ve müşterilerle online mevzuşup anlaşıp yapabileceğiniz işler. Işinizde iyi olursanız harbiden kazanabileceğiniz rakamlar çok yüksek meblağlara da ulaşabilir sadece uzaktan çok kolay ve bilgisayar başı oh yat keyif yap benzer biçimde görünen bir iş olsa da çok ciddi bir emek ve esercılık istiyor. Grafik kurmacam

Bu tarz işleri öğrenmek için kurslarına gidip tekrar kendinize yatırım yapmış olacaksınız ve dünyanın neresine giderseniz gidin bir bilgisayar ve internet dışında hiçbir şeye ihtiyacınız olmadan para kazanabilirsiniz. Aslen internetten para kazanmak mevzusunda yurtdışında en çok kullanılan yöntemin bu bulunduğunu söyleyebilirim.

Sabit gelir elde etmek (favorim)
Benim bir diğer gelirim de bilindiği benzer biçimde bu. çok bir gelir değil ama seyahat ederken aç ve açıkta kalmamı engelleyen ve aslına bakarsak ihtiyacım olan her şeyi karşılayan bir durağan gelir olan ev kirası. çalışmış olduğum süre süresince kredisine girip senelerce bitmesini beklediğim gelir kapım. çok kısa sürede yapılabilen bir yatırım değil doğal ki ve benimki benzer biçimde hemen hemen maaşınızın bütününe el koyuyor ama şunu çok net bir şekilde söyleyebilirim ki, gerçekten bunu yaptığınıza değiyor. Yukarıda internetten para kazanmak ile alakalı yazılanların tüm bunlar çok iyi birer gelir yöntemi sadece kesinlikle benim için başını sokabileceğin bir evinin her daim olması en önemli yatırım.

Hemen şimdi google’ı açın ve “ internetten para kazanmak ” makalen. Karşınıza o denli saçma sapan siteler çıkacak ki. Anket yapın para kazanın, günde 10dk da para kazanın, forex ile borsa oynayın kazanın… bu tarz şeylerin tüm bunlar asılsız dolan. Burada yazdığım bu yöntemlerin tüm bunlar akıl mantık işi ve öyle ya da bu şekilde size para kazanmıştırracak yöntemler. Ve para kazanmıştırrırken de size çok fazla meziyetler de kazanmıştırracak şahsi yatırımlar, hepsi de ölene kadar yanınıza kar kalacak. Mutlaka atladığım veya unuttuğum hatta bilmediğim çok yöntem de vardır, bunları da siz aşağıya yorum olarak yazabilirseniz hepimiz için de güzel olur.